Seo optimizacija sajta

Zašto je seo bitan za vaš biznis ?

Bilo da pravite sajt ili započinjete marketinšku kampanju, SEO optimizacija je jedna od ključnih stvari koju morate uraditi. To je možda glavni factor koji će ili unaprediti vaš online posao ili ga prekinuti.

U današnje vreme 89% svih potrošača uraditi online istraživanja koristeći google pretraživač pre nego što nešto kupi.  Postaje sve jasnije zašto je vaša vidljivost na pretraživačima važna.

Kako roboti vide vašu stranicu

Internet pretrazivači postaju sve sofisticiraniji a algoritmi za pretragu se unapredjuju iz dana u dan. Ipak, oni i dalje ne mogu videti i razumeti veb stranicu kao ljudi. Pokazaćemo vam kako vrlo jednostavnim koracima u SEO optimizaciji možemo pomoci robotima da lakše razumeju vašu stranicu.

SEO pospešuje vaše poslovanje

Ovo su neke od činjenica:

  • Čak 91,5% poseta ka sajtu dolazi sa prve strane gugl pretrage
  • Prve 3 pozicije donose čak 61% poseta

Iz ovih rezultata možemo videti da pozicija u rezultatima pretrage na Guglu direktno utiče na posećenost vašeg sajta.

Kao što ste videli prve 3 pozicije donose najviše poseta ka sajtu.  Rangiranje na ovim najvišim pozicijama može dovesti do značajnog povećanja prometa za vašu web stranicu.

Šta je seo optimizacija ?

Za uspešan SEO postoje dva polja na kojima se mora raditi a to su onpage i offpage optimizacija. Pored ova dve stavke imamo i pred radnje koje su takodje neizostavni deo svake dobre SEO optimizacije.

Odabir domena

SEO optimizacija se može upropastiti lošim odabirom domena. Naime, ako se odabere loša ekstenzija može da se desi da uopšte ne možete optimizovati sajt. Tako iz iskustva domen sa ekstenzijom .biz  maltene ne može da se pozicionira na guglu na prvoj strani.

Kvalitetan hosting

Ukoliko radite sajt u wordpress-u, treba vam dobar hosting. Naime wordpress ima puno pluginova sa scriptama koji stalno šalju upite ka bazi. Ukoliko je loš hosting (malo RAM memorije) tada dolazi do zastoja u učitavanju vašeg sajta i samim tim će google loše oceniti sajt.

SSL Sertifikat

SSL sertifikat obezbedjuje sigurnu vezu izmedju korisnika sajta i samog sajta.  Sa HTTPS na vašem adres baru pisaće: “Ovaj sajt je bezbedan za koriščenje”. Ukoliko sajt ima kontakt formu ili bilo šta za prikupljanje podataka od korisnika sajta, moraće imati ovaj sertifikat. On je potreban kako ne bi došlo do “pecanja” podataka od strane trećih lica i zloupotrebe istih.

Brzina učitavanja

Gugl želi najbolje korisničko iskustvo za posetioce sajta a jedna od glavnih stavki je brzina učitavanja sajta. Možete imati sve gore navedene elemente a da vam se sajt i dalje učitava presporo. Jednostavno kupili ste temu za koju više proizvodjač ne pruža podršku, koja je spora i eto problema. Naravno može se optimizovati delimično ali nikada kao kad je tema u startu optimizovana po SEO standardima.

Responsive web sajt

Ukoliko vam sajt nije optimizovan za mobilne i tablet uredjaje nećete moći da se pozicionirate na guglu.  Jednostavno gugl je primetio da posetioci odlaze posle par sekundi ukoliko sajt nije optimizovan za mobilni. Jednostavno neće da se muče sa vašim sajtom.

Kvalitetan sadržaj

Gugl podiže lestvicu što se tiče kvaliteta tekstova. On želi da na prvoj strani izadju sajtovi koji imaju najkvalitetnije tekstove. Pišite kvalitetan sadržaj. Koliko puta ste naleteli na kvalitetan sadržaj sajta pa vam je prosto bilo žao što nema još teksta za čitanje. E to je bingo u SEO optimizaciji.

Lokalni seo

Sve više ljudi traže lokalno usluge i robe, najbliže njihovoj lokaciji. Zato je gugl uveo uslugu Gugl Moje Preduzeće na mapi. Jednostavnim prijavljivanjem vašeg preduzeća na gugl mapama obezbedjujete prisustvo na guglu. Uzmimo za primer da se bavite obukom za vozače. Vaša auto škola za polaganje vozačkog ispita nalazi se na opštini Zvezdara. Ko živi na Zvezdari, on ce kucati auto skole na Zvezdari. Prijavite se na guglovoj mapi, postoji velika verovatnoća  da baš vaša firma izadje u pretrazi za tu ključnu reč.

Struktura sajta

Ukoliko vam je sajt pregledan i lak za korišćenje, korisnici će se duže  zadržavati na sajtu. Samim tim gugl će vam dati dobru ocenu u tom segmentu, lakše ćete se pozicionirati. Do svakog sadržaja na vašem sajtu mora se doći maksimalno iz 3 klika.

Gugl rich snipet

Imate web shop, obavezno ubacite gugl rich snippet koji će obezbediti da vam sajt u rezultatima pretrage izgleda bogatije. Više ljudi ce kliknuti ukoliko vidi da imate recenzije, linkove.

SEO onpage optimizacija

Onpage SEO optimizacija podrazumeva rad na samim stranicama vašeg sajta. Da bi sajt bio dobro optimizovan neizostavni faktori su:

Nazivi linkova na sajtu

Nazivi linkova moraju da izgledaju kao ključna reč. Dobar primer vasdomen.com/izrada-veb-sajta los primer vasdomen.com/php?id2kl2345mmmx

Optimizacija naslova

Gledajte da vam naslov teksta počinje sa ključnom reči. Title tag je jedan od naj jačih faktora u SEO onpage optimizaciji. Pravite unikatne i zanimljive naslove. Naslov treba da bude uvek u H1 tagu. Na jednoj stranici može biti samo jedan H1 tag ostali pdnaslovi idu u H2.

Meta opisi (description)

Ovo je opis stranice koji se vidi na guglu odmah ispod naslova vaše stranice. Što je zanimljiviji opis vaše stranice, imaćete više klikova na sam sajt.

Izlazni linkovi

Vodite računa ka kome linkujete. Gugl je zamislio da to budu kvalitetni sajtovi kako bi dodatno objasnili neku temu. Dobar primer je Wikipedia, sajtovi sa gov, edu ekstenzijom.

Kratki pasusi

Rekli smo više podnaslova na sajtu a svaki podnaslov da nema više od 3-4 rečenice, bas kao ovaj naš tekst. Ovo je primer idealno napisanog teksta koji se može pozicionirati za sve ove podnaslove.

Pišite duže tekstove

Statistika kaže da duži tekstovi sa više podnaslova bolje rangiraju na guglu. Kroz podnaslove upotrebljavajte i druge ključne reći. Na taj način vaš tekst će se rangirati za različite ključne reči.

SEO optimzacija slika

Na prvu sliku u tekstu upisite glavnu ključnu reč u opisu slike. Na druge slike stavljajte ključnu reč kako bi opisali sliku sto realnije. Na primer “čovek sedi na reci i peca”.  Smatra se greškom ako ne ubacite opis slike. Slike treba optimizovati da ne budu velike, ne veće od 30-50 KB.

Socialne mreže

Ispod svakog teksta bi trebalo da stoje dugmići za šer na društvene mreže. Na taj način podstičete da korisnici šeruju vas sadržaj. Sve to utiče na vašu optimizaciju. Ne u velikoj meri, al gugl ne može da zanemari popularnost nekog teksta na društvenim mrežama.

Koristite sinonime

Gugl algoritmi su sve bolji u prepoznavanju sinonima. Koristite razne varijante ključnih reči na samoj stranici. Ako previše ponavljate iste fraze to se zove preoptimizovanost. Ukoliko preterate gugl će vas kazniti tako što će vaš sajt loše rangirati. Ako pišete prirodno nikad ne ćete preterati.

SEO offpage optimizacija

Off-page SEO optimizacija predstavlja radnje koje se preduzimaju van vašeg sajta. Sve u svrhu pridobijanja popularnosti, relevantnosti, pouzdanosti i autoriteta vašeg sajta. U osnovi, ona govori Guglu o tome šta drugi misle o vašoj web stranici. Takodje pomaže Gugu da odredi vrednost bilo koje web stranice. Zvuči prilično jednostavno!

Influenseri

Influenseri koji imaju puno pratilaca na instagramu mogu biti veoma uticajni ako objave i predlože vašu uslugu. Pratioci koji imaju od 50 hiljada do 150 K pratilaca uzimaju od 100 do 200 eur.

Direktorijumi

Predlažemo upis lokalne direktorijume koji su dobro rangirani na guglu za vašu oblast. Neki od njih su 011 info ili na vidiku, plan plus ima upis u mape. Gugl hoće da vidi da li ste aktivni u lokalnoj zajednici, to mu mnogo govori o vašem biznisu.

Forumi

Iako više nisu popularni kao pre, ima kvalitetnih foruma kao što je ana forum. Forumi mogu biti korisni ukoliko kvalitetno diskutujete o nekoj temi. Predložite link ka kvalitetnom sadržaju vašem sajtu. Dobićete backlink ali i realne posete ljudi koji će kliknuti da vide možda odgovor na njihov problem.

Link bilding

Link bilding je svakako najbitniji factor za offpage optimizaciju. Pribavljanje kvalitetnih backlinkova je kao pribavljanje glasova za predsedničkog kandidata.Što su preporuke sa jačih i kvalitetnijih sajtova to raste vaš rejting i vaša reputacija na internetu. Povećanjem autoriteta vašeg sajta sve što budete pisali biće bolje rangirano.

Youtube kanal

Pravite kratke video klipove o vašem biznisu. Postavljajte na vas youtube kanal i tako gradite poverenje sa vašim budućim kupcima. Možete da ih edukujete o proizvodu ili predstavite sam proizvod. Takodje ćete iskoristiti u opisu da stavite link ka vašem sajtu telefon.

Društvene mreže

Najaktuelnije društvene mreže su facebook, instagram i youtube. Obavezno sve što objavite na sajtu šerujte na drustvene mreže i bustujte objavu.  Bez plaćene objave jako puno vremena će vam trebati da doprete do vaše ciljne grupe. Društvene mreže ne utiču mnogo na SEO optimizaciju ali gugl ne može zanemariti popularnost nekih tekstova. U svakom slučaju imaćete više poseta ka sajtu a samim tim i mogućnost prodaje je veća.

Kako biti prvi na google ?

I dalje se pitate kako vaš web sajt da bude na prvoj strani pretrage ? Odgovor je veoma prost samo treba da ispuni sve gore navedeno. Offpage SEO optimizacija je zaista važna, trebalo bi da posvetite jednaku važnost aktivnostima na samoj stranici kao i van nje. Samo tako ćete se izdvojiti od konkurencije.

Takođe, trebalo bi više da se fokusirate na kvalitet backlinkova, a ne na količinu. Guglov algoritam se u velikoj meri fokusira na kvalitet web stranice sa koje dolazi backlink.

Moja lična preporuka je da prvo uložite sve svoje napore u kreiranje kvalitetnog sadrzaja. Zatim, onpage SEO optimizacija stranica sa gore navedenim faktorima.

Ovo sve će vam biti dovoljno za dobru vidljivost na guglu pretrazi. Zanimljiv sadzaj čitaoci sami seruju. Fokusirajte se na pribavljanje kvalitetnih backlinkova da biste popravili vaše pozicije na guglu..

    Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

    ADDRESS

    63739 street lorem ipsum City, Country

    PHONE

    +12 (0) 345 678 9

    EMAIL

    [email protected]